Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Dobór huba do innych elementów


radzim
 Share

Recommended Posts

Cześć!

Wprowadziłem się niedawno do swojego mieszkania i zaczynam dorzucać do niego smart elementy. Kupiłem lampy Yeelight Arwen (45 i 35cm), do tego mam 2 lampki nocne Yeelight Bedside Lamp 2. Cały sprzęt jest elegancko widoczny i sterowalny w apce Xiaomi Home.

Chciałbym ucentralnić cały zestaw dorzucając do niego huba, myślałem a Aquara M1S, z tego powodu, że jest on widoczny w Xiaomi Home (podobno), a dodatkowo chcę do niego dorzucić 2-3 gniazdka od Aquary, czujnik ruchu (również Aquara) oraz czujnik zalania. Kolejnym elementem ma być czujnik temperatury/wilgotności z wyświetlaczem, który ma sterować jednym z gniazdek, aby włączać nawilżacz powietrza. Czujnik ruchu chciałbym aby odpalał mi Yeelight w korytarzu (w nocy, przyciemniony i na np. 1 minutę).

Jeśli chodzi o czujnik temperatury/wilgotności, myślałem o TVOC od Aquary, bo potrzebny jest wyświetlacz, a z tego co rozumiem ten kwadratowy od Xiaomi (przez brak Zigbee) nie może zostać wykorzystany do sterowania innymi elementami. Pytanie, czy ten TVOC będzie widoczny z poziomu Xiaomi Home?

I teraz - prosiłbym Was o wykazanie ewentualnych dziur w moim "idealnym systemie", wskazanie najlepszego huba lub - jeśli taki układ nie może zadziałać w zaproponowanym przeze mnie kształcie - propozycję alternatyw.

Link to comment
Share on other sites

  • Developer

gniazdka aqara nie sa oficjalnie wspierane w mi home (gniazdka mi sa). to samo aqara tvoc (do tego za drogi jesli ma sluzyc tylko jako temp/hum). czujnikow temp/hum z wyswietlaczem (duzo roznych w mijia) nie podlaczysz do m1s, bo nie ma ble, ale jak masz bramke ble to mozna nimi automatyzowac.

jesli nie potrzebujesz glosnika/swiatla w hubie to wez mijia v3 z microusb. masz tam zigbee/ble/ble mesh.

Link to comment
Share on other sites

Hub Mijia V3 złapie mi czujniki ruchu i zalania od Aquary? Czy też trzeba iść w xiaomi? 

Plus - czy w takim układzie (z bramką v3) będę mógł wykorzystać czujnik temp/hum do sterowania gniazdkami od mi?

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Dla podsumowania i może dla potomności:

Mam taki układ:

image.thumb.png.a226174f4132a64afbc985c8df325b8d.png

Czarny to wifi, niebieski to zigbee, zielony to BLE. Całość w takim systemie w Xiaomi Home zadziała poprawnie, tak?

Do tego dorzucę też pewnie kontaktrony do okien/drzwi oraz wyłączniki bezprzewodowe do gaszenia świateł. Będzie ok?

Dodatkowo, żeby nie zakładać nowego tematu - w przyszłości chciałbym usmarcić gniazdka, mam tam puszkę fi60x60, przymierzyłem kostkę wielkości tego przekaźnika (Aqara L+N), mieści się, zwłaszcza, jeśli minimalnie skrócę przewody idące do samego gniazda. Gniazdko będzie używane pewnie do lampy stojącej. Czy dorzucenie go do tego układu powyżej również zadziała? 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, radzim napisał:

 

Dodatkowo, żeby nie zakładać nowego tematu - w przyszłości chciałbym usmarcić gniazdka, mam tam puszkę fi60x60, przymierzyłem kostkę wielkości tego przekaźnika (Aqara L+N), mieści się, zwłaszcza, jeśli minimalnie skrócę przewody idące do samego gniazda. Gniazdko będzie używane pewnie do lampy stojącej. Czy dorzucenie go do tego układu powyżej również zadziała? 

Czy fizycznie przymierzałeś tego relaya do puszki czy tylko zaufałeś wymiarom? Pytam bo mam ten przekaźnik i taką samą puszkę i niestety się nie mieści,tzn sam przekaźnik upchne ale już gniazdka założyć nie mogę 

Edited by piteron
Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem sobie mockup przekaźnika (~40x42x20mm) z wypchanego kartonika (żeby się nie uginał). Włożyłem i skręciłem całość, nieco się siłując. Kable są sztywne jak diabli, ale są trochę za długie, dlatego docelowo chciałbym je skrócić, tyle aby się dało zamontować gniazdko. Ale generalnie dało radę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć, układ działa (na stockowej apce nie było widać małych lamp Yeelight, ale na zmodowanej działają elegancko). Teraz zabieram się za włączniki i sprawa wygląda następująco:

Rozbebeszyłem włącznik w korytarzu, od którego chcę zacząć, wygląda tak:

image.thumb.png.0c18a8ba7ff84614d999980081e190c2.pngimage.thumb.png.97dcad290463bbb9ac907092293e3898.pngimage.thumb.png.9c4ebae73739709f1ae78bcd71d3f476.png

Kolorki sugerują obecność przewodu neutralnego, ale powiedziałbym, że to L i L1 (wejście fazy i wyjście fazy), mam rację? W związku z tym, chciałbym zamówić o taki switch:

https://www.smartbest.pl/przelaczniki/310-aqara-e1-wlacznik-swiatla-1-przycisk-bez-n-6970504214972.html

Zabangla to ze hubem xiaomi v3? Plus - jaka realnie jest różnica w funkcjonalności switcha z N i bez N?

Edited by radzim
Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniłem wszystkie przełączniki u siebie na E1. 

Wygląda jak u mnie - czyli bez N. Jeśli się nie mylę, to wersja z N to do nowszych instalacji elektrycznych. Nie zmienia się funkcjonalność.

Działają z hubem v3, ale bez pomocy @rezmussię nie obędzie :) Patrz temat 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Developer

co do elektryki to sie nie znam, ale generalnie jesli jest neutralny to lepiej brac te z neutralnym. tansze, dzialaja jako zigbee repeater (zwiekszaja zasieg huba) i w trybie wireless nie ma problemow z zarowkami smart (bez neutralnego musza miec obciazenie >3w).

Link to comment
Share on other sites

Okej, nie ma bata, żeby to było N, z tego co czytałem deweloperzy oszczędzają w ten sposób na przewodach i po tym "neutralnym" idzie faza.

Pytanie - czym różni się H1 od E1? Z tego co rozumiem, H1 jest lepiej wykonany, pytanie czy są różnice funkcjonalne?

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, rezmus napisał:

co do elektryki to sie nie znam, ale generalnie jesli jest neutralny to lepiej brac te z neutralnym. tansze, dzialaja jako zigbee repeater (zwiekszaja zasieg huba) i w trybie wireless nie ma problemow z zarowkami smart (bez neutralnego musza miec obciazenie >3w).

No fakt, po za tą funkcjonalnością nie ma różnicy z neturalnym czy bez ;)

 

Na Twoim zdjęciu żółto-zielony przewód jest od czego? Od ewentualnego drugiego klawisza na przełączniku?

Ja najpierw kupiłem H1 a później za radą rezmusa poszedłem w kierunku E1. Kolosalnej różnicy w jakości jak dla mnie nie ma. Przyciski w obu przypadkach i tak są plastykowe,(a nawet jeśli w H1 jest metalowy, to i tak jest pokryty jakimś plastykiem). Ramki są plastykowe (albo w H1 pokrywa jest tworzywem jakimś).

H1 ma metalową ramę mocującą, ale E1 jest i tak bardzo solidnie wykonane.

Przyciski się inaczej zdejmuje. W H1 jest to bardziej, hmm... subtelnie?, w E1 na chamski zatrzask (podważa się klawisz). 

Jak dla mnie jedyna różnica jest taka, że H1 ma przyjemniejszy klik. I tyle ;) 

 

Wszystkich używam z czujnikami ruchu, żeby w przypadku jego braku, wyłączały się. I tyle w sumie. Tam gdzie mam żarówki smart można dodatkowo dorzucić jakąś scenę, ale trzeba dodać licznik czasowy pomiędzy włączeniem przełącznika a sceną, bo żarówka musi się zarejestrować w sieci najpierw. Trybu wireless nie używam ze względu na problem na brak N.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

 

adblock-th.png

 

 

 

Our forum lives up to the advertisements displayed.
To browse the content of our forum, please disable AdBlock.

 

 

I accept