Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Urządzenia w trybie offline - Mi Home


j13mk.pl
 Share

Recommended Posts

Witam, dotychczas byłem jedynie obserwatorem forum, ale przyszedł czas, że i ja muszę umieścić post ze swoim problemem. 😉

Mianowicie...w Mi Home (bramka V3) miałem dotychczas około 30-36 urządzeń i działało to wszystko dość sprawnie, automatyzacje były wykonywane bez zastrzeżeń. Do czasu, gdy jeszcze bardziej rozbudowałem system smart. Obecnie doszedłem do 41 urządzeń na jednej bramce Xiaomi G03LM (ok. 15 kolejnych urządzeń czeka jeszcze na podłączenie, głównie łączniki światła Aqara) i zaczęły dziać się cuda. Urządzenia losowo trafiają do statusu offline. Wieczorem jest to np. 4 urządzenia, a rano już jest ich 8. Obecnie usunąłem kilka urządzeń, tak aby zmniejszyć ich liczbę do 32 (tyle najprawdopodobniej bezproblemowo powinna obsłużyć ww bramka, chociaż mowa jest także o obsłudze do 64 urządzeń), ale to nie pozwoliło na usunięcie problemu "znikających" urządzeń. Z apki wywala mi łączniki światła, gniazdka Zigbee, detektory gazu/dymu, czujniki ruchu/temperatury.. nie ma reguły. 

Obserwując co się dzieje dochodzę do wniosku, że problemem może być:

1- słabe łącze internetowe (internet mobilny)? Ten internet czasami łapie takie spadki prędkości, że nieraz nie potrafi załadować poprawnie stron www. Może z tego powodu dane nie trafiają na serwery? WiFi domowe oparte o Mesh, także tu wykluczam problem.

2- dodanie kamer WiFi IMILAB EC3, w sumie 3 zewnętrzne i 1 domowa IMILAB 016. Być może kamery generują zbyt duży ruch danych pomiędzy nimi a bramką? Stąd trudność w uzyskaniu odczytów z pozostałych urządzeń?

3- zbyt duża ogólna liczba urządzeń obsługiwanych przez jedną bramkę. Chociaż liczba 36 urządzeń nie generowała problemów i przez jakiś czas system funkcjonował w tym stanie. Dodałem ostatnio także 4 czujniki ruchu/światła i 2 termometry... Czy jest w ogóle sposób na ustalenie ilości obsługiwanych urządzeń przez daną bramkę?

Zamówiłem już dodatkową bramkę V3, żeby rozbić wszytskie urządzenia na kondygnacje (parter/piętro).

Dziwi mnie jednak fakt, że po usunięciu urządzeń, przy 32 sztukach, nadal mam ten sam problem.

Proszę o jakieś pomysły sugestie odnośnie do mojego problemu. Być może to wina serwerów? Korzystam z regionu "China", aplikacja MOD 6.6.701.

Pozdrawiam użytkowników 👋 J13MK

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam słaby Internet i duże lagi na serwerach CN. Masz moda więc dlaczego nie przeniesiesz się na EU

Bramka bez repeterow Zigbee obsluguje 32 urządzenia. Ale z tego co Piszesz masz gniazdka. Jeśli to urządzenia zigbee to każde gniazdko lub inne podpięte non stop do prądu robi za wzmacniacz i zwiększa liczbę obsługiwanych urządzeń przez bramkę

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

4 godziny temu, piteron napisał:

...duże lagi na serwerach CN.

Opóźnienia na serwerach CN pewnie też miały wpływ, ale chyba nie do końca w tym tkwił problem. Sytuacja trochę się rozjaśniła po podłączeniu drugiej bramki (przez moją nieuwagę dotarła G02LM w wersji globalnej). Praktycznie wszytskie urządzenia usunąłem i rozdzieliłem je pomiędzy dwie bramki. Z uwagi na opóźnienia serwerów (tak sądzę) przez kilka godzin miałem problem z dodaniem do MiHome czujników ruchu Aqara/Xiaomi. Przy parowaniu nic się nie działo, bramki nie widziały ich wogóle, gdzie np. Łączniki ścienne Aqara nie miały żadnego problemu z parowaniem. W sumie do końca tego samego dnia udało mi się prawie wszystko ogarnąć, z niewielkimi problemami...

Utknąłem przy dodawaniu Qingping CGDK2 Lite działającego normalnie przy jednej bramce. Co bym nie robił, to otrzymuje jedynie komunikaty "Nie można uwierzytelnić kryteriów" z kodem -29 i/lub -28. Wyjęcie baterii na jakiś czas czy reset do ustawień fabrycznych nic nie zmienia. Aplikacja MiHome wyrzuca błędy przy parowaniu, a już aplikacja Qingping+ normalnie paruje urządzenie i nawet zaktualizowała firmware urządzenia. Nadal jednak MiHome nie chce dopuścić do sparowania się tego urządzenia.

Drugi problem dotyczy kamery IMILAB 016 CMSXJ16A. Kamera funkcjonowała bez zarzutu, ale ostatnio była wyłączona z zasilania, w aplikacji MiHome widniała jako offline. Po jej usunięciu i ponownym uruchomieniu z parowaniem nie ma żadnych problemów. Jest inny... Kamera przy próbie podglądu obrazu wyświetla komunikat "Network Connection Lost". Jeśli zignoruję ten komunikat to mogę np. sformatować kartę i zmieniać jej ustawienia, mogę także ustawić ją w tryb uśpienia i ponownie włączyć. W MiHome w oknie poglądu wszystkich kamer obraz z tej kamery jest normalnie dostępny. Nie wiem w czym tkwi problem. Ponowne usuwanie/dodawanie kamery nie zmienia postaci rzeczy.

Jakieś sugestie jak rozwiązać powyższe problemy?

Dlaczego jestem na CN a nie na EU, chyba dlatego, że większość posiadanych przeze mnie urządzeń (jak nie wszytskie) pochodzi z dystrybucji chińskiej. Druga sprawa CN podobno obsługuje większą ilość urządzeń (jeśli chodzi o różnorodność). Obecnie mam ich już 42 i tak jak wspomniałem, do dodania czekają kolejne łączniki ścienne oraz puszkowe.

Screenshot_20210623_045452_com.xiaomi.smarthome.jpg

Screenshot_20210623_045513_com.xiaomi.smarthome.jpg

Screenshot_20210623_053702_com.xiaomi.smarthome.jpg

Screenshot_20210623_055359_com.xiaomi.smarthome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja w sprawach strikte technicznych nie chcę zabierać głosu ponieważ nie chcę wprowadzić Cię w błąd. Jednakże na początku moje zabawy w Smart miałem bardzo podobne problemy. Codzienny offfline przypadkowych urządzeń to była norma. U mnie winowajcą był Internet a w zasadzie to router który po prostu nie wyrabiał obsługiwać dwóch pasm. Ja co prawda od początku jestem na serwerach EU jednakże na CN przechodzę okazjonalnie żeby uaktualnić firmware i wiem tylko tyle ze nie raz da się tam wszystko zrobić, ale w większości wypadków jest taki lag że nawet jak coś już zaloguje to działanie tego urządzanie jest poniżej krytyki

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@piteron ja od samego początku jestem na CN i były chwilowe offline'y, ale od dłuższego czasu nie mogę narzekać. Dużo robi MiHome MOD i jego subskrypcja żeby być ciągle online i na czasie ;)

@rezmus Dziękuję! Kamera już dziala normalnie. Załączony plik załatwił sprawę. A byłem już gotów pisać do supportu IMILAB..

Pozostał mi tylko ten Qingping do sparowania. Teraz po usunięciu aplikacji Qingping+ to już nie mam nawet komunikatów o błędach. Apka MiHome wogóle nie widzi tego urządzenia podczas parowania, ale jest ono widoczne w skanowaniu urządzeń do dodania...?!? 🤔 Część podkreślona już nieaktualna. Mój błąd, źle wykonywałem factory reset. Prawidłowo wykonany reset pozwolił na sparowanie urządzenia. Dla potomnych reset wykonuje się poprzez przytrzymanie przycisku BT przez ok. 10 sekund i kiedy na ekranie pojawi się '188' należy od razu zwolnić przycisk i następnie nacisnąć go na 2 sekundy, wtedy cały ekran mignie dwa razy (a nie tylko ikona BT). Po tym "wyczyszczone" urządzenie można dodać do aplikacji.

Edited by j13mk.pl
Postęp w parowaniu
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

 

adblock-th.png

 

 

 

Our forum lives up to the advertisements displayed.
To browse the content of our forum, please disable AdBlock.

 

 

I accept