Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Problem z dodawaniem urządzeń


soto
 Share

Recommended Posts

Cześć! 

Mam spory problem, może ktoś miał podobną sytuacjęi będzie w stanie mi pomoc.

Zmienialem sieć wifi i nie mogłem połączyć bramy i systemu z nowa siecią. Zrobiłem wiec reset, dodałem bramę i....

od tego momentu nie mogę dodać żadnego urządzenia do systemu. Robię wszystko wg wskazań instrukcji dodawania i żadne z urządzeń jakie posiadam nie jest wykrywane podczas procesu add device.

 

Robilem juz reinstal aplikacji (iOS, ściągana ze sklepu App Store), brama jest z najnowszym oprogramowaniem. Nie mam juz pomysłu. 

 

Pomoze ktoś?!

P.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ja jak robiłem "restart" Gatewaya przypinałem akurat zawsze pod ta samą sieć to nic mi nie wywalało, wszystkie urządzenia były.

Ba nawet jak chciałem się pozbyć urządzeń to musiałem je ręcznie pousuwać.

 

Proponowałbym Ci utworzyć starą sieć i spróbował sparować Gateway, jak by się urządzenia pojawiały powywalaj wszystko łącznie ze scenami - ale bardzo w to wątpię by nazwa sieci miała wpływ.

 

Drugi pomysł jaki mi przychodzi to, to iż w telefonie parujesz na innym koncie Mi Home - to jest bardziej prawdopodobne dlatego nie pojawiają się urządzenia bo są przypisane do innego konta.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie spróbowałem na nowym koncie xiaomi - bez rezultatu.

 

Spróbowałem też skonfigurować w setki na androidzie żony, zrobić reset i skonfigurować na iOS.. Bez rezultatu... Brama się dodaje ale już żadne urządzenie dalej nie... Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Najfajniejszy system z jakim się spotkałem z dziedziny Smart home tak bardzo mnie zawiódł w tym momencie ☹️

 

Ktoś ma jakiś pomysł jeszcze?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Mam dwa gateweye i spróbowałem przepiąć czujnik temperatury bez rozparowania, nie idzie.

Więc wnioskuje ze czujniki są dalej przypisane, ale pytanie czemu ich nie widzi.

A daj mu czas na tych ustawieniach co wykryło ci pomieszczenia, może po jakiejś chwili zaczyta je.

Pamiętaj o regionie ustawionym na China.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Wchodzisz w pomieszczenia lun dafault room przytrzymujesz długo kafelek urządzenia, z menu które pojawi się u dołu MORE i DELETE.

Możesz chyba zaznaczyć kilka urządzeń i naraz wywalić.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

No to powinno je dodać, nie wiem jak ja rozbijałem na dwa Gatewaye nie było problemu, fakt na tej samej sieci WiFI.

Wyło to już dość dawno, chyba ze coś jakąś aktualizacja coś zrugowali.

Link to comment
Share on other sites

@Lector masz jeszcze jakieś pomysły? Próbowałem już instalacji starszej wersji aplikacji na systemie android i podłączenia urządzeń - klapa

Próbowałem też robić reset urządzeń (przytrzymanie buttona przez 10 sec) i ponownego ich dodania - lipa... 

Na oficjalnym forum xiaomi nikt nie odpisał na mój problem :(

Boję się, że mogę już wyrzucić do kosza cały mój system a nie chciałbym tego, bo właśnie teraz miałem rozszerzać go o kolejne urządzenia :( 

Link to comment
Share on other sites

@sotoJedyne co przechodzi mi do głowy:

1. Usuń Gateway z nowego konta

2. Wyciągnij Gateway z prądu na kilka minut

3. Podłącz ponownie do zasilania

4. Zaloguj się na starym koncie i wykonaj punkt 1-3 (z ta różnicą że usuwasz ze starego konta)

Następnie podepnij Gateway na (starym) koncie i odczekaj min 30 min.

Jeszcze pytanie: czy aplikacje masz na 1 urządzeniu ?

Link to comment
Share on other sites

Wszędzie wszystko jest usunięte już w sumie, Gateway od prądu jest w szufladzie (pomiędzy jakimiś kolejnymi próbami naprawy systemu). W sumie to wszystko co opisałeś było robione :(

Aplikację mam obecnie tylko na iOS zainstalowaną, ale jestem tylko tam zalogowany bez podpiętych żadnych urządzeń. Na ten moment brama ani żadne urządzenie (przynajmniej tak mi się wydaje, że tak jest) są odłączone od mojego konta (jakiegokolwiek). 

Link to comment
Share on other sites

Dziś kolejne próby naprawy systemu.

1. Stworzyłem sieć o nazwie jaka była wcześniej i takim samym haśle. Próbowałem dodać urządzenia na nowym jak i starym koncie wcześniej resetując je.

2. Próba jakoś dodania urządzeń wg tego opisu:

https://community.smartthings.com/t/original-aqara-xiaomi-zigbee-sensors-contact-temp-motion-button-outlet-leak-etc/113253

 

Nic nie działa. Nie wiem, może ja źle je resetuje albo coś? Mam wrażenie że one wogole się nie resetują. Powie mi ktoś jak poprawnie zresetować te sensory? Jest tu ktoś może z Poznania lub okolic i byłby w stanie mi pomóc z tym?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...