Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Pomiar tętna


Recommended Posts

Witam 

Mam pytanko: 

Czy istnieje możliwość kalibracji czujnika ? 

Czy jest możliwość że po wgraniu nowego softu PL jest z nim coś nie tak?

Nie miałem możliwości sprawdzenia czujnika na języku chińskim ale teraz porównując wyniki w tym samym czasie zaliczane na 4 różne sposoby przeważnie HR w stratosie nie jest precyzyjne.

Sprawdzałem tętno ręcznie na czujniku samsunga s8 i na Tom tom runner... 

Martwi mnie to trochę bo zegarek kupowałem dla tej funkcji...

 

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, tmmich napisał:

Witam 

Mam pytanko: 

Czy istnieje możliwość kalibracji czujnika ? 

Czy jest możliwość że po wgraniu nowego softu PL jest z nim coś nie tak?

Nie miałem możliwości sprawdzenia czujnika na języku chińskim ale teraz porównując wyniki w tym samym czasie zaliczane na 4 różne sposoby przeważnie HR w stratosie nie jest precyzyjne.

Sprawdzałem tętno ręcznie na czujniku samsunga s8 i na Tom tom runner... 

Martwi mnie to trochę bo zegarek kupowałem dla tej funkcji...

 

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam 

Cześć. Używałem tydzień czasu na romie  US i czujnik działał precyzyjnie. Natomiast 2dni temu wrzuciłem ten nowy PL od 7 i też zauważyłem duże nieprawidłowości 

Edited by Kant
Link to comment
Share on other sites

Kurcze.... to niefajnie... chciałem korzystać z tej funkcji....

Mam jeszcze starego tomtoma runner. Tam raczej to działało poprawnie.

 

Do tego zegarka można pas podpiąć? 

 

Może ktoś korzystał z amazfit bip ? Może tam lepiej czujnik działa? 

Link to comment
Share on other sites

Panowie..Czy testował ktoś pomiar tętna na wersji 1.2? Nie instałowalem jeszcze tej poprawki,mam poki co 1.0 i tak jak na oryg ENG,wczesniejszym ROMie 2.0.1.11PL pomiar HR na tym zegarku to jakas kpina :) Zastanawiam sie w ogóle czy cokolwiek da sie z tym zrobic,czy to kwestia oprogramowania czy po prostu ten czujnik to taki badziew?Kupiłem ten zegarek glownie w celu monitorowania aktywnosci fizycznej i powoli trace nadzieje na to,ze cos w tym kierunku sie ruszy. Nie mam na mysli jakiejs granicy błedu pomiaru,bledzie siegajacym jakies 10-20 HR,ale o totalnych bzdurach,przekłamaniu ktore ten zegarek pokazuje. Zdaje sobie sprawe,ze jak siedze ogladam tv,wcisne pomiar tetna to moge jeszcze uwierzyc w to co pokazuje sie na tarczy zegarka,no ale podczas uprawiania sportu too..brak słów..Treningi stacjonarne typu orbitrek,rower treningowy,bieg na bezni..w ogole szkoda baterii ,zeby to wlaczac..podczas interwałow np na rowerku stacj tetno podchodzi pod 180,a na zegarku 75/85..jak wskoczy powyzej 100 to juz powod do zadowolenia..bieznia to samo..srednio tetno 145..na zegarku 100...dzisiaj pojezdzilem troche na rowerze w terenie..pozyczylem od kolegi ktory duzo biega kozacki sprzet..pas na klatke,nie byle jaki ,..polaczylem go z endomondo na tel..i coz podczas jazdy jadac pod dosyc stroma i dluga gore gdy zaczynalo brakowac juz oddechu zerkam na zegrek tetno 74!!!!!(czyli takie jak pokazuje nieraz przy ogladniu tv,alboprzy przespacerowaniu sie do kuchni i z powrotem)musialem az wyciagnac komorke,spojrzec na endo i dane z czujnika na klacie ..tetno 170!! przeciez to jakis zart..pomiar zanizony o 100 uderzen :/   ..srednio tetno na zegarku podczas godzinnej jazdy 87 a maksymalne 120...dane z endo srednie 150 maks 173. W amazfit jeszcze dobijajacy napis"to cwiczenie nie przynosi korzysci" hehe :) Dodam,ze jezeli chodzi o trening w terenie gps dziala ok..odleglosc,predksoci itp wszystko w sumie sie zgadza..na przestrzeni ok 25 km kilskaset metrow roznicy,no ale to tetno!!..Takze jak sadzicie?Pamietam ze S3V3N wspominal cos kiedys ze moze to byc wina kernela..ale nie wiem o co chodzi :) Jedyny kernel jakego znam,to ten z restauracji w galerii handlowej w moim miescie :) Wiem,ze wszystkie te romy bazuja na oryginalnym sofcie,ale czy jest jakas nadzieje zeby cos zmienilo sie na dobre jezeli o pomiar tetna chodzi?Bo poki co ten zegarek sluzy mi tylko jako mp3-jka na treningu..a mp3 za ok 600zl to troche mija sie z celem :) Takze naprawde jak czytam te wszystkie zglaszane problemy z tym,ze predkosc wiatru pokazuje z mh a nie kmh,albo ze cos tam nie tak z promieniowaniem czy oznaczenie kierunków mogło by sie zmienic ,no to sami wiecie..doszukiwal bym sie tego gdyby naprawde wazne(choc zdaje sobe sprawe,ze wazne dla mnie,dla kogos w ogole)działały jak powinny dzialac..nikt nie ma problemow z pomiarem tetna ,ze tak irytuja Was takie blachostki?

Link to comment
Share on other sites

Osobiście jeszcze czekam na swój egzemplarz także nie wiem jak to dokładnie działa w stratosie, natomiast pytanie czy zachowujesz "odpowiednie" warunki pomiaru tętna na nadgarstku.

1. Czy zegarek (a tym samym diody) stykają się dobrze ze skórą ?

2. Czy zegarek jest lekko powyżej nadgarstka ?

3. Czy nie wykonujesz w trakcie pomiaru jakiś gwałtownych ruchów ręką ?

4. Czy nie masz jakiegoś tatuażu w miejscu pomiaru ? :P

 

Edited by snow.leopard
Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie wersję Stratos US_PL 1.0.1 by Kaudii i pomiar działa ok, wczoraj tętno między 164 a 170, nie wiem czy ta wersja którą ja mam jest na tym samym kernelu czy nie, ale może warto sprawdzić jak będzie u Ciebie, od początku masz problemy z pomiarem?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Lector unpinned this topic
33 minuty temu, michal01 napisał:

Ja mam u siebie wersję Stratos US_PL 1.0.1 by Kaudii i pomiar działa ok, wczoraj tętno między 164 a 170, nie wiem czy ta wersja którą ja mam jest na tym samym kernelu czy nie, ale może warto sprawdzić jak będzie u Ciebie, od początku masz problemy z pomiarem?

 

Kernel jest moj ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja napiszę z punktu widzenia aktywnego sportowca który ma styczność z wieloma zegarkami - pomiar tętna z nadgarstka nigdzie nie działa i raczej nigdy nie będzie działał dobrze niezależnie od firmy i zegarka !

wiem jakie przeboje mają moi znajomi z np. z Garminami - żadnemu nie pokazuje prawidłowych danych - jedynym rozwiązaniem jest pasek na klatkę piersiową.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.04.2018 o 09:25, adamk99 napisał:

Generalnie niezależnie od softu czujnik tętna działa bardzo słabo. Jedynie pas HR ale ten z kolei pożera baterię.

 

Adamie może masz coś nie tak z zegarkiem? U mnie na 5 prób (biegów) tylko raz pokazywał błędne pomiary, reszta była bardzo zbliżona do pomiarów z pasa.

Nie rozumiem też kwestii zjadania baterii przy pasie HR, wręcz przeciwnie, czujnik w zegarku jest wtedy wyłączony (nic nie miga od spodu) a utrzymuje się tylko połączenie BT (które jest i tak cały czas włączone od zawsze) zatem przy korzystaniu z pasa mamy idealny pomiar tętna i mniejsze zużycie baterii. Pasy takie choćby używane to koszt poniżej 100zł...

Link to comment
Share on other sites

FNW święte słowa! Nawet na Polarze M600 (za 1200zł) pomiar z nadgarstka jest BDB ale nie idealny jak z pasa. Natomiast to co opisuje Przedi w pierwszym poście to faktycznie żenada...

U mnie pomiar działa na prawdę nieźle, mam pas HR ale z niego na razie nie korzystam nie widząc takiej potrzeby podczas biegania (mam go sparowany z innym zegarkiem do testów o czym pisałem we wrażeniach o Stratosie).

Ciekaw jestem czy po aktualizacji Przedi Ci się poprawi?

Link to comment
Share on other sites

FNW zdaje sobie z tego sprawe,ze nie jest to zegarek fenix 5 czy jakis sunciak za 2 tys i wiem o tym doskonale ze pomiar HR z nadgarstka nie jest tak dobry jak ten z pasa,ale tak jak wspominalem wyzej..moze byc jakas dysproporcja na poziomie 10-20 uderzen,no ale nie takie skrajnosci jak w moim przypadku. Ostatnio na silowni po ktorejs tam serii przysiadow,gdy skonczylem,ledwo stalem na nogach,oddechu brak..spr.puls 32 !! Takze nie musze tego komentowac :) kolosm zobacze dzisiaj bieg na biezni i po poludniu rower w tereniei zdam relacje.

Link to comment
Share on other sites

Pobiegałem na bieżni...pomiar tetna byl ok..nawet bardziej niz sie spodziewalem..czasami zanizalo o 10 uderzen..czasami 15...po czym im dluzej bieglem tym bardziej tetno sie wyrownywalo a wrecz pokrywało z pomiarem z pasa z klaty i z tym co pokazuje bieznia ..po czym przy koncowce tetno spadlo do ok 110 i juz sie nie podnioslo mimo,ze wysilek byl coraz to wiekszy..sr.hr 120 maks 144,takze wskazania calkiem ok..ale znowu 30 min treningu na rowerze w terenie..i kompletna klapa...srednie tetno 81 a maks 104..porownania z pasem nie mam,bo tel padl :/ ..no ale na wskazania z zegarka gruuuubooo gruubooooo zanizone :) Eketywnosc treningu 0.2 :D Rozmawialem z kolega ktoremu poleciłem ten zegarek,on ma podobny problem..tzn jakies treningi stacjonarne,interwały wskazania tragedia...ale jezeli chodzi np o bieganie w terenie jest zadowolony z pomiarów. Ja osobiscie w terenie nie biegałem i nie wiem jak mialbym sobie tlumaczyc to,ze podczas biegu w terenie wskazania sa ok,a podczas jazdy na rowerze nie bardzo :) ..

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.04.2018 o 07:00, kolosm napisał:

Adamie może masz coś nie tak z zegarkiem? U mnie na 5 prób (biegów) tylko raz pokazywał błędne pomiary, reszta była bardzo zbliżona do pomiarów z pasa.

Nie rozumiem też kwestii zjadania baterii przy pasie HR, wręcz przeciwnie, czujnik w zegarku jest wtedy wyłączony (nic nie miga od spodu) a utrzymuje się tylko połączenie BT (które jest i tak cały czas włączone od zawsze) zatem przy korzystaniu z pasa mamy idealny pomiar tętna i mniejsze zużycie baterii. Pasy takie choćby używane to koszt poniżej 100zł...

Sprawdź dobrze. U mnie z pasem HR działa podobnie do zestawu Garmin: Vivoactive HR = pas HR ANT+. Jest jednak jedna różnica. W Garminie diody ( z pomiaru nadgarstkowego) nie mrugają, natomiast u mnie w Stratosie niezależnie od rodzaju pomiaru z pasem, czy bez, mrugają cały czas. Prosiłbym abyście to dobrze sprawdzili !!! Może faktycznie u mnie coś jest nie tak. Jeżeli chodzi o pomiar z nadgarstka, to bida okropna. Wcześniej miałem Pace i było to samo. Kolega @Przedi to już opisał. Pomiary są totalnie nieprzewidywalne. Przy tętnie 150 potrafi spaść do 80 i tak utrzymywać się dłuższą chwilę, albo zupełnie odwrotnie. Dodam,ze mam starego Fit Smarta Micoach Adidasa. Testowałem go z pasami HR i ze stratosem. Przepaść okropna. Jest tam pomiar nadgarstkowy, ale bardzo rzetelny i zbliżony do odczytów z pasu HR. Po dwóch latach używania ufam mu bardziej niż Stratosowi z pasem HR. Jednag diody tam zastosowane są znacznie większe i szerzej roztawione. Adidas wycofał wsparcie do tego trenażera, ale uąywam go dalej, często z drugim zestawem. Mało tego Stratos łaczy się z nim jak z pasem HR.

Link to comment
Share on other sites

Fakt masz rację! Kiedy połączę się z pasem i dam np sport: bieg to mimo odczytu z pasa HR zegarek dalej mruga na zielono jakby on też sam od siebie próbował mierzyć. Jednak jestem prawie pewien, iż pomiar idzie z pasa, ponieważ wtedy mój stary Polar M400 nie może się połączyć z pasem (czyli on może pracować zapewne tylko z 1 urządzeniem na raz). Kiedy połączę natomiast M400 z pasem to już Stratos nie może się z nim połączyć.

Co do samego pomiaru z nadgarstka to faktycznie, ostatnie 2 biegi i dokładnie ta sama sytuacja...bieg ok 5-10min i pomiary tętna idą łeb w łeb do ok 142 ud/min, potem dzieje się coś dziwnego w Stratosie i zaczyna spadać do ok 120 i tak się już waha do końca biegu czyli totalny kosmos. Mam wrażenie, że coś tu jest nie tak z oprogramowaniem. Bo było już sporo biegów gdzie wszystko działało bdb, nawet tutaj (ostatnio) do pewnego momentu również świetnie działa i nagle klops "odcięcie zapłonu"! Spróbuję jeszcze kilka razy i jeśli problem będzie się powtarzał to wrócę do oryginalnego CN romu aby sprawdzić jak on się sprawdza. Jeśli i to nie pomoże to pozostaje ćwiczyć z pasem HR i czekać na aktualizację, która zapewne rozwiąże ten problem...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam wszystkich na forum. Jak działają u Was te diodki od czujnika? Świecą ciągłym światłem czy mrygają? Miałem amazfit 1 i tam świeciły ciągłym światłem przy pomiarze i mierzył nawet dokładnie, a teraz mam stratosa i tutaj diodki mrygają (tylko po bokach) no i wydaje mi się, że daje złe pomiary, bo bardzo często pokazuje 88 puls. Jak jest u Was?

Link to comment
Share on other sites

pomiar tętna z nadgarstka wiarygodny jest dopóki ręka jest sucha, jak tylko złapie trochę wilgoci to zaczyna się przekłamywanie (głównie mocne zaniżanie), dlatego do wiarygodnego pomiaru tętna tylko i wyłącznie pas

faktem jest to, że nawet po połączeniu z pasem HR i pomiarem tętna z pasa diody odpowiedzialne za pomiar tętna z nadgarstka cały czas mrugają, może to się zmieni z nowszą wersją softu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

 

adblock-th.png

 

 

 

Our forum lives up to the advertisements displayed.
To browse the content of our forum, please disable AdBlock.

 

 

I accept