Skocz do zawartości
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Philips Mijia Eyecare Smart Lamp 2 i problem z dodaniem do Mi Home


artek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu użytkuje trochę gadżetów Smart Home od Xiaomi. Wśród nich jest (właściwie była) tytułowa lampka biurkowa. Któregoś dnia podkusiło mnie żeby zrobić reset i spróbować podpiąć ją na zupełnie nowym koncie w zmodyfikowanej apk i od tego czasu zaczął się problem. Aktualnie nie jestem w stanie zalogować się do SSID rozgłaszanej przez lampkę (philips-light-sread1_miap72a0). Klikając "Połącz" wygląda to tak, że telefon jakby na chwilę się połączył po czym od razu następuje rozłączenie i przejście telefonu do SSID, którą rozgłasza router. I tak w koło. Powyższe dzieje się zarówno na telefonie z Android jak i oficjalnej aplikacji pracującej pod iOS. Dodam, że inne urządzenia typu kamera, czujniki temp., nawilżacz, oczyszczacz powietrza itp. działają poprawnie. Zaryzykowałem nawet i zresetowałem wspomniany nawilżacz ale byłem w stanie go ponownie dodać.

Lampa była oczywiście wielokrotnie resetowana, odłączna na dłuższy czas od prądu. Bez zmian. Router raczej wykluczam bo wszystko wskazuje, że problem jest na etapie powiązania telefonu i lampy.

Czy mam pecha i zbiegiem okoliczności moduł wifi w lampie uległ uszkodzeniu? A może jest jeszcze jakiś trik, o którym nie wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Developer

nie masz w telefonie czasem funkcji, ktora przy braku internetu przelacza siec wifi? taka siec robiona przez urzadzenie nie ma neta, u mnie telefon po paru sekundach pyta, czy zmienic. usun tez siec z zapisanych/znanych sieci. podlacz sie do tej sieci pc jesli masz i zrob ping na 192.168.1.1 lub 192.168.8.1 (sprawdz jakie dhcp dalo ci ip i jakie jest ip bramy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Moim zdaniem to nie kwestia telefonu. Wspomniałem, że nawilżacz dodałem bez problemu a robi się to w podobny sposób. Poza tym próby  wykonywałem na dwóch różnych telefonach. Problem jest raczej w FW lub HW samej lampy.

Trochę dziwne, że rok działała poprawnie i nagle po resecie taka niespodzianka. Czytałem, że były problemy z Yeelight gdzie trzeba było łączyć się alternatywną apk, zmienić firmware i dopiero wrócić do Mi Home. 
Pisałem z prośbą o wsparcie do producenta ale póki co bez odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Developer

lampke podpinasz pod konto gdzie kiedys byla? czy zupelnie nowe? problem yeelight to byl problem wysokich id dla nowych kont (stare firmware nie obslugiwalo id > int32). potrzebne bylo podpiecie na koncie z niskim id i aktualizacja fw. philips ma do dzis ten problem z wieloma produktami, ale nie robi poprawki firmware. jesli podpinasz na starym koncie na ktorym juz byla to nie jest ten problem. najlepiej jakbys komputerem sie podpial pod AP i wtedy mozna cos sprawdzic, a tak to tylko gdybac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie tak, próbuje ponownie podpiąć pod konto, na której działała.

Załączam screen z laptopa gdzie widać, że lampa odpowiada na pingi.

ping_lampa.jpg

 

Dziś nawet udało się raz na iOS doprowadzić do sytuacji, że połączenie jakby zaskoczyło, dioda zaczęła migać na niebiesko ale finalnie skończyło się niepowodzeniem. Przestała rozgłaszać SSID tyle, że najwyraźniej nie połączyła się z siecią. Kolejne próby resetu i powtórka z rozrywki :/

laczenie.PNG

Edytowane przez artek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przez router UPC? Bo identycznie miałem z nawilżaczem. Opisywałem gdzieś co robić w tym przypadku. Trzeba wejść w ustawienia routera i zmienić szyfrowanie hasła. 

 

EDIT: Jeśli internet UPC, zerknij tutaj: https://xiaomifans.pl/topic/1521-smartmi-humidifier-firmware-update-202/?do=findComment&comment=29710

Edytowane przez kubpal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...