Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Nawilżacz Xiaomi Smartmi Evaporative 2 - regionalizacja


sergi
 Share

Recommended Posts

Może ktoś podpowie jak powrócic do możliwości podpiącia sie do regionu PL. Podobno mozna zrobić downgrade, ale nie wiem jak. Tak wyglada legenda:

Po pierwszym podłączeniu nawilżacz spiął się z apką w regionie PL i właściwie wszystko było OK (język był angielski). Appka miała wszystkie funkcje do sterowania nawilżaczem. Pojawiła się aktualizacja, z której skorzystałem i… już mogłem TYLKO włączyć i wyłączyć nawilżacz (był widoczny w appce na kafelku i tylko z tego poziomu mogłem go wł./wył.) i zobaczyć info o wilgotności i poziomie wody. Chcąc wejść w ustawienia wyskakiwał komunikat po ang. o tym, że region jest tymczasowo neobsługiwany i nie dało rady wejść w rzeczone ustawienia.

Jednocześnie, o czym wspomniałem wyżej, nie działał panel dotykowy (nie, nie był włączony tryb ochrony przed dziećmi). No ni diabła nie reagował. Zmieniłem region na Chiny, ale trzeba było zresetować urządzenie trzymając jednocześnie dwa przyciski na panelu, a jako że panel  nie chciał współpracować, to nie miałem pomysłu. Ponaciskałem bez ładu i składu, postukałem (serio) w wyświetlacz, zdjęłam i założyłem górną część urządzenia i jakoś się wyświetlacz rozbujał – zaczął najpierw niespiesznie, a później zaczął normalnie reagować. W efekcie zalogowałem się do Chin i wszystko wskoczyło na swoje miejsce. Appka (niemodowana) zadziałała jak powinna, ustawienia stały się dostępne i stałem się posiadaczem jednego urządzenia na serwerze Ch. A reszty na PL. No mówię sobie luz, na drugim fonie gwoli nauki mam appke modowaną (żeby porównywać sobie działanie), więc będę miał na niej urządzenia Ch. I PL i przejdę sobie na obu fonach na modowaną. Przeinstalowałem do najnowszej wersji i dupeczka, bo na modowanej zalogowanej na PL widzi urządzenia PL i lampę sufitową wersji Ch., a nawilżacza ni diabła nie widzi. Po przelogowaniu modowanej appki na serwer Ch. Widzi TYLKO nawilżacz a nie widzi urządzeń wersji PL ani nawet lampy wersja Ch. Przeinstalowywałem, podpinałem na wszystkie możliwe sposoby i nic. Jak widział tak widzi, albo, albo i to na modowanej apce. Pozostał mi klon aplikacji i w efekcie na jednej niemodowanej mam PL i polskie urządzenia, na drugiej  niemodowanej tylko nawilżacz. Bo modowana się nie klonuje J

Podejrzewam (oby) że za jakiś czas „się naprawi”, ale jak nie, to też nie jest to jakiś wielki problem. Po prostu do sterowania nawilżaczem muszą otworzyć drugą appkę. Największa niedogodnością jest to, że nie mogę wpiąć nawilżacza do automatyzacji połączonej z urządzeniami na serwerze PL, choć raczej nie przewiduję łączenia go z czymkolwiek bo automatyzacje w obrębie samego urządzenia mi wystarczą. Mam tam wilgotność, temperaturę, godziny, dni, więc właściwie wszystko co potrzeba i nie czuję potrzeby łączenia go ze światłem, wentylatorem, czy oczyszczaczem.

 

a (5).jpg

a (2).jpg

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, rezmus napisał:

przepnij go na pl i udostepnij do mnie, zmienie ci region w nawilzaczu.

Ok, dzięki. Na jakie ID udostępnić? Nie mogę na priva napisać - jakaś blokada :/
Po południu jak wrócę z pracy podłaczę się i dam znać.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, rezmus napisał:

 

OK, poszło. Sprzęt zostawiam "na chodzie".
Jako ciekawostka. Po wyrzuceniu go z CN i zalogowaniu na PL było ok (można było wejść w ustawienia). Po wyłaczeniu i właczeniu wszystko wróciło do sytuacji z info o nieobsługiwanym rejonie.

Edited by sergi
Link to comment
Share on other sites

  • Developer

tak smartmi tak robi regionalizacje. zwykle robili osobne modele cn/global i chinskiego nie mogles nawet dodac na eu w org apce. teraz zrobili 1 model na wszystkie rynki, ktory ma zapisany region sprzedazy. potem plugin to sprawdza i jak nie pasuje do regionu gdzie jest podpiete to wyrzuca blad. na poczatku dzialalo, bo plugin nie robil tego sprawdzenia, ale potem dali aktualizacje plugina z geolock. na szczescie dla was setting z regionen zostawili w trybie do zapisu i mozna go zmienic, zeby pasowal do regionu gdzie urzadzenie jest podlaczone ;)

Edited by rezmus
Link to comment
Share on other sites

Czyli kupiłem model z przeznaczeniem na rynek chiński (z chińskim rejonem sprzedaży)? Dlatego działał na apce z regionem CN a  nie działał na jakimkolwiek  innym regionie?
To chcąc kupić ten nawilżacz działający w regionie PL gdzie musiałbym go kupić? Bo zamawiając z Chin otrzymam z regionalizacją na Chiny, a w polskich autoryzowanych sklepach nie ma tego sprzętu.
Jak to sie ma do zakupu innych sprzętów? Np. chcę kupić wentylator 2S i jest on w polskich sklepach, ale nie są to autoryzowane mistory. Dostanę go ze zmienionym regionem na PL?
I teraz najważniejsze dla mnie pytanie: POZOSTAJĄC W REGIONIE PL - AKTUALIZOWAĆ ?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, rezmus napisał:

pobierasz moda aktualnego i robisz scene jesli > uruchom recznie, to > zmien region na jaki chcesz (pewnie eu). zapisujesz i uruchamiasz scene.

Już zrobione. Jak zwykle jestem pod wrażeniem wiedzy i umiejętności. Dzięki 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam Panowie. Mam problem z zakupionym smartmi evaporative humidifier 2. Nie moge się połączyć z wifi. Cały czas wywala że nie udało sie połączyć przysuń urządzenie do routera. Macie pomysł co można z tym zrobić. Próbowałem zakładać konto xiaomi w chinach i program dawac region chinski przy pierwszym włączeniu ale nic to nie zmienia. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hi there. I am sorry for posting in english, but its the only forum i found that seems to have solved my problem. I have the same problem as @sergi.

I bought the humidifier from China, worked on China, now i want to have it on Europe, but for a few days on both China and Europe gives this message and i cant access the app functions for humidifier.

 

Can someone please provide some help? Thank you.

952835416_a(5).thumb.jpg.ca1df78ce550b842db25d4b0cb49a27c.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.09.2020 o 22:39, piwosh napisał:

Witam Panowie. Mam problem z zakupionym smartmi evaporative humidifier 2. Nie moge się połączyć z wifi. Cały czas wywala że nie udało sie połączyć przysuń urządzenie do routera. Macie pomysł co można z tym zrobić. Próbowałem zakładać konto xiaomi w chinach i program dawac region chinski przy pierwszym włączeniu ale nic to nie zmienia. 

 

Udało się rozwiązać problem? Mam tak samo. 

Oczyszczacz jest na wersji polskiej, chciałem dodać nawilżacz i lipa. Nie działa ani na polskiej, ani China. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.09.2020 o 21:58, rezmus napisał:

przepnij go na pl i udostepnij do mnie, zmienie ci region w nawilzaczu.

@rezmus niestety ja również nie jestem w stanie napisać na priv. 

Sytuacja ta sama - apka z modem, region polski, nawilzacz evaporative w wersji 1 bez wyswietlacza - widoczny na liście ale z info tymczasowo niedostepny w regionie :(

Na regionie chiny to wersja z modem w ogóle coś mi go nie chce złapać. Wersja oryginalna nie miała problemu.

Czy byłbyś może w stanie zmienić te ustawienia? Jeśli tak to jakie dane przekazać? :) 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...