Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Viomi V2 Pro - nie odkurza wskazanych pomieszczeń


Patryklysy
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

od ok. 2-óch tygodni mam problem z moim Viomi V2 Pro. Po zakupie zmapował mi mieszkanie i zrobiłem podział na pomieszczenia. Odkurzał wtedy konkretnie wybrane pomieszczenia i wszystko działało perfekcyjnie. Ok. 2 tygodnie temu, żona puściła odkurzacz na mopowanie z „włącznika” i przestał odkurzać konkretne pomieszczenia. Próbowałem zresetować robota i niestety nie pomogło. Wyczytałem, że gruby reset robi się poprzez przytrzymanie przycisku „home”, pojawia się wtedy komunikat „The machine will recover factory settings”. Nawet na telefonie żony wrzuciłem apkę (wcześniej jej nie miała). Odkurzył ładnie i podzielił mieszkanie. Puściłem go na salon i znowu sczytuje mieszkanie. Stwierdziłem, że puszczę go przy użyciu „clean area”. Zaznaczyłem obszar kuchni, a on zaczął jeździć po innych pokojach i obijać się o ściany, do tego na siłę chciał wjechać pod komodę… Na mapie pokazywał, że jest w pomieszczeniach sąsiada…(dorysował je sobie. W ogóle jego położenie na mapie nie odpowiadało temu gdzie w rzeczywistości był). Co ciekawe, jak kazałem mu wrócić do bazy, to nagle pojawiła się prawidłowa mapa (nie rysował jej jak to miało miejsce przy odkurzaniu) i pokazywała go w odpowiednim miejscu. Mam dwa podejrzenia:
1. Coś się skopało w „systemie” i odkurzacz cały czas to pamięta w wewnętrznej pamięci i muszę jakoś to usunąć. Np. wgrać nowy soft? Może factory reset jakoś jeszcze się potwierdza, żeby rzeczywiście go wykonać?
2. Mam skopane jakieś czujniki w odkurzaczu czy coś w tym stylu? Tutaj będzie pewnie potrzebna wysyłka do serwisu.

Ktoś ma propozycje co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

Patryk

Link to comment
Share on other sites

Robot cały czas stacjonował i nadal stacjonuje pod szafką - zawsze prawidłowo z niej wyjeżdżał i odkurzał wskazane pomieszczenia, a nagle zaczął "świrować". Spróbuję przenieść robota na "otwartą przestrzeń", zrobię na nowo skanowanie mieszkania i zobaczę czy będzie prawidłowo odkurzał wskazane pomieszczenia.

Czy wiecie gdzie zapisują się dane z aplikacji Xiaomi Home w telefonie?

Chciałbym usunąć je całkowicie i zresetować robota przed przeniesieniem. Wyczytałem, że gruby reset robi się poprzez przytrzymanie przycisku „home”, pojawia się wtedy komunikat „The machine will recover factory settings”. Czy po tym robot się resetuje do ustawień fabrycznych, czy jakoś trzeba to jeszcze potwierdzić?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie,

Patryk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tez szukam odpowiedzi jak zrobić fabryczny reset ustawień i jakoś nie mogę się doszukać. czy może koledze udało się go zrobić. Bo jakoś ten opis który jest w helpie w aplikacji nie działa albo ja czegoś nie rozumiem.

Link to comment
Share on other sites

Wciśnięcie obu przycisków resetuje ustawienia wifi. Pytanie jest jak wyzwolić reset fabryczny. Najpierw przytrzymuje się Home przez 5s i jest zapowiedź że będą resetowane ustawienia do fabrycznych i dalej nic sie nie dziej i żadna kombinacja klawiszy nie wyzwala tego procesu i nie wiem jak to popchnąć.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

 

adblock-th.png

 

 

 

Our forum lives up to the advertisements displayed.
To browse the content of our forum, please disable AdBlock.

 

 

I accept