Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Probem z reklamacja po odklejeniu szybki pomiaru tętna.


dymik201
 Share

Recommended Posts

Witam. Wiem, że temat pojawiał się już na forum jednak proszę o rade co jeszcze moge zrobic w zeby sprzedajacy uznał reklamacje.

Jestem posiadaczem Smartwatcha Xiaomi Stratos 2. Zegarek zakupiłem jako nowy na Allegro. Wysłałem do sprzedawcy w celu dokonania reklamacji z tytułu rękojmi.  Zegarek rzekomo miał być sprawdzany w autoryzowanym serwisie Xiaomi. Sprzedawca odesłał mi smartwacha z odmową uznania reklamacji uznając, że jest to uszkodzenie mechaniczne i nie podlega reklamacji. Przesłał mi również dokument z Niemiec gdzie odesłał rzekomo zegarek w jakim celu nie mam pojęcia. Sam sprzedający zamazał czarnym markerem dane gdzie był serwisowany zegarek. Udało mi się odczytać dane serwisu jest to "Tele Part Distribution GMBH" jest to zwykły sklep z elektroniką nie będący autoryzowanym serwisem Xiaomi. Zegarek nie posiada zadnych śladów uszkodzenia mechanicznego lub zarysowań świadczących o uszkodzeniu mechanicznym. Kontaktowałem się z Pavel Zeldin, który napisał mi żebym kontaktował się [email protected] Oni również sugerują, że reklamacja powinna być uznana jednak sprzedający dalej opiera się na dokumencie przesłanym z Niemiec. Czy taki dokument w ogóle jest wiążący dla mnie jeżeli produkt kupiłem u Polskiego sprzedawcy? Co jeszcze mogę zrobić żeby sprzedający uznał reklamację?
 
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Jeżeli jesteś gotów ponieś koszta, to możesz zrobić własną ekspertyzę w serwisie.

Jeżeli będzie ona na Twoją korzyć to sprzedawca musi uznać reklamację, a Ty możesz zadać zwrotu kosztów ekspertyzy.

Nie wiem jaki to musi być serwis, może wystarczy serwis GSM lub zegarmistrz.

Ewentualnie poszukaj namiarów do serwisu Xiaomi w Polsce (przez sklep stacjonarny), iż potrzebna Ci ekspertyza - odpłatna.

Link to comment
Share on other sites

Sprzedawca opiera się na rachunku serwisowym gdzie rzekomo wysłał smartwatcha. Zamazał on dane czarnym markerem gdzie zegarek był sprawdzany. Udało mi się jednak odczytać dane i jest to Niemiecki sprzedawca sprzętu elektronicznego TelePart Distribution GmbH  gdzie pewnie sam sprzedający zakupił zegarek. Głównym powodem odrzucenia reklamacji było uszkodzenie mechaniczne i zalanie wodą. Na zegarku nie ma najmniejszych śladów uszkodzenia mechanicznego pęknięć, wgnieceń czy zarysowań na kopercie, również tarcza zegarka jest w idealnym stanie. Tak więc nie ma podstaw żeby odrzucić reklamacje na podstawie uszkodzenia mechanicznego. Odklejenie szybki musiało powstać w czasie treningu biegowego a zalanie woda podczas prysznicu po treningu. Odklejenie szybki w żaden sposób nie jest wyczuwalne dla użytkownika a nie mam konieczności sprawdzania szczelności przed każdym ra kontaktem z wodą skoro producent zapewnia mnie o wodoodporności Smartwatcha.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dymik201 napisał:

Witam, Czy przeglądałeś już może treść odmowy reklamacji?

Hej. Tak zapoznałem się z treścią tego dokumentu i na pierwszy rzut oka sprawa jest mocno śmierdząca. Po 1 zamazanie danych firmy, która wykonała rzekomą ekspertyzę nie powinno mieć miejsca. Być może sprzedający starał się ukryć ten fakt, ponieważ wcale nie wysyłał tam Twojego zegarka, co mógłbyś potwierdzić chociażby kontaktując się z tą firmą. Po drugie patrząc na ten dokument można dostrzec iż czcionka przy S/N jest inna niż w pozostałej części dokumentu. Możliwe iż sprzedawca posiłkuje się tym samym dokumentem dla wielu przypadków i tylko podmienia numery seryjne w programie typu adobe acrobat.

 

Proponuję wystosować pismo będące odwołaniem od nieuznanej reklamacji z tytułu rękojmi. W odwołaniu domagaj się np. wymiany towaru na nowy. Wykaż iż pierwotną przyczyną zalania płyty głównej (przytaczanej w tej wątpliwej ekspertyzie) było odklejenie się szybki pulsometru co jest wykazywaną szeroko w internecie, usterką wynikającą ze słabej jakości kleju użytego do przyklejenia tej szybki. A zatem wada nie powstała z nieprawidłowego użytkowania zegarka tylko istniała w momencie wydania towaru. Zaznacz również, iż w razie odrzucenia reklamacji zastrzegasz sobie prawo do powołania rzeczoznawcy z dziedziny elektroniki i zgodnie z Art.566 ust.1 Kodeksu Cywilnego będziesz domagał się zwrotu tych kosztów w razie potrzeby w postępowaniu sądowym. Reklamację wyślij pocztą, nie podawaj najlepiej żadnego maila tylko swój adres zwrotny. Sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych do ustosunkowania się do Twojego pisma, po tym czasie żądanie jest tratowane jako przyjęte.

 

Powodzenia!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam.

Dymik201 możesz dać znać jak z twoją reklamacją??

Interesuje mnie to ponieważ mam ten sam problem i okazuje się że u tego samego sprzedawcy co ty dlatego zanim odeśle zegarek chcę sprawdzić jak się to u ciebie skończyło bądź nie skończyło.

Z góry dzięki za informację jeśli możesz to proszę o kontakt zadzwoniłbym do Ciebie.

W dniu 22.02.2020 o 19:35, snow.leopard napisał:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Cześć.

Właśnie rozpoczynam batalię z Cyfrowe.pl Kupiłem Stratosa 19 kwietnia ubiegłego roku. 28 marca, po bieganiu, w domu zauważyłem brak szkiełka na czujniku tętna. Ale nie po to kupowałem w polskim sklepie, że mieć teraz kłopoty. Zgłosiłem reklamację i oddałem smartwatch 31 marca w Cyfrowe.pl.

Dziś, bez słowa wyjaśnienia otrzymałem sms, że Stratos jest do odbioru, reklamacja została odrzucona. Przy odbiorze spojrzałem na opis ekspertyzy wykonany przez Cyfrowe.pl w firmie Action S.A. w restrukturyzacji:

Po wykonaniu pełnego zakresu czynności serwisowych mających na celu zdiagnozowanie w/w urządzenia stwierdzono co następuje:

Brak możliwości bezpłatnej naprawy z tytułu gwarancji/rękojmi.

Przyczyna: brak szkła ochronnego pulsometru.

Towar nie podlega wymianie z tytułu rękojmi [KC art. 559]/gwarancji [ KC art. 578], z związku z tym w/w przedmiot zostanie zwrócony osobie lub firmie dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego.

Na moje pytanie w sklepie: co dalej, dostałem odpowiedź: proszę zadzwonić do Action S.A. w restrukturyzacji. W Action S.A. w restrukturyzacji powiedziano mi, że nie mogą mi udzielić informacji, ponieważ obowiązuje ich RODO, a sprawa dotyczy tylko Action S.A. w restrukturyzacji i Cyfrowe.pl. Czyli od Annasza do Kajfasza. Wobec czego zaraz napiszę zapytanie do Cyfrowe.pl jaka jest podstawa odrzucenia reklamacji? Smartwatch nie był używany w inny sposób jak treningi biegowe i codzienny czasomierz. Nigdy nie zanurzony w wodzie, nie uderzony.

Na dzień dobry straciłem dobre zdanie o firmie Cyfrowe.pl za brak rzetelności i jakiejkolwiek informacji w trakcie wykonywania ekspertyzy. Nie podano żadnej przyczyny odrzucenia reklamacji. Wygląda to na odpowiedź w stylu: nie, bo nie. Wcześniejsze zakupy zakupy w Cyfrowe.pl były bardzo udane do tego stopnia, że sklep sprowadzał mi aparat fotograficzny z Niemiec przed oficjalną premierą w Polsce. Czyżby mieli się wyłożyć na błahym smartwatch-u jak polski rząd na maseczkach? Zobaczymy. Poinformuję jakie będą dalsze losy sprawy. Gdyby ktoś miał konkretne wskazówki jak zadziałać, będę wdzięczny. 

 

Drobne uściślenie: art 559 KC mówi: Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

Natomiast art. 578 KC stanowi: Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.

Coś mi się wydaje, że przesłanek do art. 578 nie spełniono. Czy to nie wada wypadające szkiełko pulsometru?

Edited by Damiangeo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cześć,

Zapoznałem się z Waszymi problemami i doszedłem do wniosku, że problem jaki mam ze swoim zegarkiem to odklejenie się szybki na pulsometrze, przez co zegarek przestał działać. Dwa dni temu zaczął mi się zatrzymywać i żadne funkcje nie działały oprócz włącz/wyłącz a dodatkowo baterie rozładowywało w 30 minut. Dziś zegarek nie odzywa  się i nie ładuje.

Dzwoniłem do serwisu autoryzowanego w Polsce i po podaniu nr zegarka stwierdzili, że go nie obsługują (Xiaomi Amazfit stratos2 kupiony na bestcena.pl). Firma się nie odzywa, telefony wyłączone.

Pytanie co  z tym odklejeniem szybki, czy rzeczywiście to nie podlega gwarancji jeżeli piszecie, że to wada fabryczna, gdzie się zgłaszać jak ze sklepem brak kontaktu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cześć.

Niestety chyba spotkała Cię sytuacja podobna do mojej.

W skrócie: żeby nie mieć kłopotu z gwarancją kupiłem smartwatch w Cyfrowe.pl. Niestety po wystąpieniu usterki okazało się, że serwis nie uznaje tego w ramach gwarancji i pozostaje mi naprawa odpłatna. Sprawa ciągnie się to dziś. I podobnie jak w Twoim przypadku autoryzowany serwis Xiomi odpowiedział, że nie realizuje naprawy Stratosa o tym numerze.

Jak sądzę niektóre polskie sklepy internetowe sprowadzają towar w jakiś inny dziwny sposób co powoduje utratę gwarancji. Wiem to dziwne, ale tak jest.

W najbliższych dniach postaram się pisać całość mojego postępowania.

Mnie koszt naprawy wyniósł ponad 130zl.

Sądzę, że w Twoim przypadku najprostszym będzie próba odpłatnej naprawy w autoryzowanym serwisie Xiomi.

Edited by Damiangeo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Właśnie mój Stratos 2 przestał działać jak wróciłem z zagranicy ( gdzie się z nim kąpałem) i po przeczytaniu waszych postów zauważyłem brak szkiełka na puslometrze. Oczywiście zegarek jest wciąż na gwarancji . Po przeczytaniu opinie o sklepie w którym go kupiłem już wiem że to krętacze i zrobią wszystko aby tej reklamacji nie uznać. Dodam że zegarek jest w stanie idealnym. Wygląda jak nowy. Moje pytanie jest takie co najlepiej napisać może ma ktoś jakiś wzór reklamacji itp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

 

adblock-th.png

 

 

 

Our forum lives up to the advertisements displayed.
To browse the content of our forum, please disable AdBlock.

 

 

I accept