Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Współczynnik utraty pakietów


me_new
 Share

Recommended Posts

Cóż...Mam dwa różne routery (Xiaomi R1D oraz R3D), każdy z nich obsługuje kilka lub kilkanaście urządzeń, ale tak na prawdę w ogóle nie są obciążone. Co ciekawe nie ma tu wielkiego znaczenia odległość urządzeń od routera, kilka z nich wręcz stoi przy samym routerze, gdzie pokazują, że sygnał WiFi jest doskonały na poziomie 100%, jednak uparcie twierdzą, że tracą po kilka lub nawet kilkanaście procent pakietów. O dziwo zachowują się tak tylko urządzenia podłączone przez pośredniczącą bramkę, która zresztą też wywala taki komunikat od czasu do czasu. Próbowałem przestawiać niektóre z urządzeń, ale raczej z miernym skutkiem, zresztą nie widzę sensu przestawiania, kiedy sygnał WiFi jest doskonały. Dlatego dałem sobie spokój, urządzenia działają jak działały, wyświetlają że tracą pakiety i poza tym drażniącym oko komunikatem nie zauważyłem ich wadliwego działania. Dlatego też na twoje pytanie zupełnie śmiało mogę odpowiedzieć - NIC ;) 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, me_new napisał:

ta...

czyli nie ma żadnego sposobu?! to w jaki sposób dodać kolejne urządzenie? przy cytowanym wyżej komunikacie dodawanie urządzen niestety jest niemożliwe...

Dodawanie urządzeń niekoniecznie musi być problemowe z powodu utraty części pakietów. W moim wypadku akurat ma to znikome znaczenie, ale jeśli jesteś przekonany, że u Ciebie to jest problemem, to jedyne co mogę poradzić, to restart routera i znalezienie optymalnego położenia (raczej bliżej niż dalej) urządzenia, które chcesz dodać. Możesz też spróbować, o ile router na to pozwala zwiększyć siłę sygnału, ale jak pisałem wcześniej wydaje się to mało sensowne, gdyż niektóre z urządzeń podają, że sygnał WiFi jest na poziomie 100%, mimo to pakiety są gubione. Pamiętam, że niektóre z moich kilkudziesięciu urządzeń musiałem parować kilkukrotnie, gdyż proces kończył się niepowodzeniem. Czasem przeciążone serwery też mają na to wpływ, jak zauważył kolega, z tym że powyższy temat dotyczył utraty pakietów w sieci lokalnej, a nie przez internet.

Link to comment
Share on other sites

a wiec...

restart routera jak i gateway pomógł.
słyszałem również, że problemem mogą także być konflikty adresów IP oraz kanały WIFI na routerze, ale tych rzeczy nie robiłem, gdyż jak piałem powyżej już pomogło.
Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...