Jump to content
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Sign in to follow this  
DRAGO

Stratos 3 bateria podczas treningu

Recommended Posts

Jestem tu nowy, na początek witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z błyskawicznie rozładowującą się baterią podczas treningu.

Od dwóch dni jestem posiadaczem zegarka sportowego Stratos 3. Byłem zrobić mój pierwszy trening biegowy z tym zegarkiem. Bieg trwał dokładnie 45minut. Stan akumulatora przed rozpoczęciem treningu 48%, jeśli dobrze pamiętam pokazywało 16 godzin pracy. Po treningu zostało marne 8%. Podświetlanie miałem ustawione na minimalny 1 stopień. Miałem podłączoną opaskę HR. Nie korzystałem z odtwarzania muzyki, telefon nie był połączony z zegarkiem. Czy ktoś z was ma podobny problem? Może jakieś ustawienia trzeba zmienić? Jest to wynik około 15 razy słabszy niż powinien być. Dodam jeszcze, że zrobiłem aktualizacje ROMu zegarka do wersji 4.2.2.1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oznacza tylko jedno, nic nie poprawili i tak było w stratosie 2 i tak jest w stratosie 3 że opaska bluetooth momentalnie wyczerpuje baterię. Możesz albo biegać z tym pulsometrem na rękę z zegarka i mieć długi czas pracy na bateri albo niestety pogodzić się z tym że 2 godizny i po baterii. To jest niestety chińska myśl techniczna. W garminie jak się podłączy opaskę bluetooth to jeszcze dłużej trzyma na baterii niż na OHR a tutaj lipa. To oznacza ze srednio ten zegarek sie nadaje do profesjonalnego uprawiania sportu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to rzeczywiści wina opaski to straszna lipa (specjalnie zainwestowałem w opaskę HR do biegania). Byłem przekonany, że z opaską powinno działać dłużej. W innych zegarkach tak jest. Sprawdzę kolejnym razem jak bez opaski będzie. Dwie godziny czasu pracy to jakieś nieporozumienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż tak profesjonalnie trenujesz że potrzebujesz opaski? Dla mnie wskazania pulsometru z ręki są wystarczające. Kilka razy pobiegłem z opaska HR i porównywałem z odczytem na zegarku. HR reagował moze o sek szybciej ale wartości różniły się max 5 uderzen/min przy tetnie 175 a w 90% różnice to 1-2 uderzenia na minute.

Dla mnie inna sprawa jest denerwujaca. Zmieniłem Stratosa 2 na Stratosa 3 bo miał trzymać w trybie ultra 10-14 dni a tu jakaś lipa. Wczoraj jak załaczyłem ultra mode to procenty leciały wydaje mi sie nawet szybciej niz w trybie normal (po 4 godzinach 3%). Ogólnie musi byc jeszcze jakiś 'babol' w działaniu tego zegarma w trybie ultra mode.

Też tak macie?

Udało się komuś w trybie ultra przetrzymać 10 dni?

Inna sprawa, ze zegarek mam dopiero 6 dni i ładowałem 2 razy (a raczej za drugim razem doładowywałem przy okazji podgrywania tarczy ze starego stratosa)

Ogólnie obecnie to mi się wydaje że bateria w nim trzyma gorzej niż w Stratos 2 - mam nadzieje ze to jakiś bład programowy, który zostanie ogarnięty kolejna aktualizacją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Aż tak profesjonalnie trenujesz że potrzebujesz opaski?" A co Tobie do tego jak On trenuje? Nie każdy jest amatorem. Dali taką opcję to powinna działać jak trzeba a nie już od kilku lat jest to samo. Tak było na stratosie 2 i tak jest na 3. Nie po to robi się zegarek sportowy żeby nie dało się normalnie trenować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie każdy jest amatorem? A to do czego bijesz? Jakby ten zegarek miał być do tego żeby sparowanie z zewnętrznym pulsometrem było takie istotne to nie dali by w ogóle pulsometru. Ty pewnie jako 'profesjonalista' biegacz w czasie biegu skupiasz się na tym czy tetno jest w strefie t3 czy t4. Ja ze względu na wiek i liczne kontuzje biegam rzeczywiście amatorsko pomiędzy 1500-2000km na rok. Ze spokojem przy treningach do polmaratonu (interwaly bazujące na tetnie wystarczał pomiar z z zegarka)  Ogólnie to prawda że Stratos 2 potrafił pokazywać mi czasem bzdury, np na Silesia polmaraton 2018, pierwsze 10km zrobiłem z tempem 4:18/km a tętno pokazywał 145-150 gdy w rzeczywistości było w okolicy 180 ale później załapał i pokazywał jak trzeba. Zauważyłem że stratos 2 miał problem z pomiarem tętna przy mocnym starcie ale po 1-2km zaczynał pokazywać już dość dokładnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomijając nawet dokładność to robi się zimno teraz. O wiele przyjemniej będzie mi założyć zegarek na rękaw bluzy i korzystać z opaski niż mieć odsłoniętą rękę na mrozie ,żeby działał pulsometr optyczny. Inna rzecz, którą zauważyłem to w niektórych sportach da się wyłączyć PPG i używać opaski a podczas biegu PPG jest włączone cały czas pomimo sparowania z opaską. Ktoś wie czy da się wyłączyć ten czujnik optyczny? Myślę, że by to wydłużyło trochę czas pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na klatkę jest dokładniej to pewne. Ja od lat biegam z rękawem wywinietym żeby nie zakrywa zegarka, bo przykryciem rękawem powoduje ze gps działa dużo gorzej. Ogólnie nie mam dyskomfortu na rękach rękawiczki a odsłonięte miejsce zakrywa w dużej mierze sam zegarek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2019 o 21:51, lukas_j2 napisał:

tętno pokazywał 145-150 gdy w rzeczywistości było w okolicy 180 ale później załapał i pokazywał jak trzeba.

Tak w punktu widzenia biochemii tętno 180 na min oznacza wysiłek beztlenowy - w zasadzie w gre już wchodzi ATP z fosfokreatyny, a zapasy tejże są ograniczone i realnie starczają na jakieś 30-60 sekund wysiłku, z tego powodu nie da się dłużej niż kilka minut utrzymywać tak wysokiego tętna* - po prostu braknie substratów energetycznych do wytworzenia ATP, wiec raczej te 150 jest bardziej realnym wynikiem. Ten przedział też już jest w znaczniej cześć "beztlenowy", głównym substratem staje się zgromadzony w mięśniach glikogen i glukoza z krwi. Tlenowa syntaza ATP jest dużo wolniejsza i nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości ładunków ATP dla potrzymania wysokointensywnego wysiłku.


*nie dotyczy niemowląt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to opaska musiała kłamać bo na 10km tętno średnie powyżej 170 to zwykły trening. 

Rok temu testowałem swoje tętno max i byłem w stanie przez minutę utrzymać tętno pow 190 (tętno spoczynkowe u mnie to ok 47). Z wieku wychodziło by u mnie ze max to 180.

Poniżej wykres z tego biegu. Nie wierzę zeby przy tępie 4.15min/km moje tętno było koło 150 :) - tam rzeczywiście oscylowalo koło 180 i więcej - a na podbiegu w Siemianowicach to pod 190 :)

Screenshot_20191128_184259_com.huami.watch.hmwatchmanager.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś mistrzem wszechświata. Elitarni biegacze długodystansowi swoje HRMAX potrafią utrzymać  321 ±84s
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00140139608964457?fbclid=IwAR1VzXLlbR5c16lYavLPUAOwzICaRk1V0vw37Bim5cTzIrvW_IY_Tx3tbno&
" Mean values of υ[vdot]O2 max and dim were respectively equal to 419±49 W (tlim = 222 ± 91 s), 239±56W ( tlim = 376 ± 134 s), l 46±009ms−1 ( tlim = 287± 160s) and 22.4 ±0.8kmh−1 ( tlim = 321 ±84s), for cyclists, kayak paddlers, swimmers and runners."

Edited by adramel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję :)

A tak poważnie to w takim razie może czas jeszcze raz zweryfikować z opaska. 

W każdym razie opaska geonaute z decathlon, potem opaska Gear fit miała takie same wyniki, potem gear s2 - to samo potem Gear 2 - to samo, nastepnie garmin forerunner 245 - jak wyżej, amazfit pace->stratos->stratos 3 też te same wyniki. 

 

Edited by lukas_j2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...